Tag "TIC"

Înapoi Acasă

Cum va fi viaţa ta în 2033? Şeful Google oferă detalii fascinante despre viitor

Sistemele informatica ne vor elibera de micile poveri ce astăzi provoacă stres şi ne dereglează concentrarea mentală. Limitele neurologice ale fiecăruia, care astăzi ne fac să uităm lucruri, vor fi suplimentate cu sisteme informatice proiectate pentru a ne sprijini. Două

Detalii

Târgul EDU la final. Educația, în pas cu era digitală

De la pupitre multi-touch, softuri interactive, planse digitale, dotari si echipamente High Tech pentru sali de clasa, amfiteatre si laboratoare, la programe de dezvoltare personala si cursuri de specializare, targul a reunit o oferta educationala bogata adresata atat tinerilor aflati Detalii

Codurile QR și idei pentru folosirea lor la clasă

În lumea on-line, informațiile sunt deseori conectate. Pe o pagină web se poate face clic pe un link pentru a vizita un alt site, a trimite un mesaj, a vizualiza o fotografie sau a descărca un film. Pe de altă

Detalii

Cel mai bun proiect educațional din Europa este inițiat de profesori români și utilizeaza instrumente web 2.0

În cadrul competiției internaționale de proiecte educaționale de anul acesta, a fost acordat pentru prima dată titlul de „Cel mai bun proiect”, selectat printre cele mai bune proiecte didactice din 32 de țări participante în Acțiunea eTwinning a Comisiei Europene.

Detalii

Sinele cuantificat. Datele digitale ne vor permite să ne cunoaştem mai bine pe noi înşine

Pe măsură ce tot mai multe dispozitive folosite de oameni depăşesc tehnologia analogică, devenind digitale şi fiind dotate cu tot mai mulţi senzori, ele acumulează cantităţi semnificative de date despre noi. Cu timpul, aceste date pot oferi o imagine unică Detalii

Program de formare continuă „Competenţe cheie TIC în curriculumul şcolar” la Casa Corpului Didactic „Grigore Tabacaru” Bacău

Casa Corpului Didactic "Grigore Tabacaru" Bacău va organiza în perioada 17 martie - 6 aprilie proiectul naţional "Competenţe cheie TIC în curriculumul şcolar", sub forma unui program de formare continuă. Programul este acreditat de M.E.C.T.S., se desfăşoară pe parcursul a 62 de ore, fiind purtător Detalii

Consiliere prin TIC în „Școala Altfel”

Sintagma „învățare pe tot parcursul vieții” trebuie aplicată fiecăruia, indiferent că este profesor, elev sau părinte. În rândurile de mai jos sunt enumerate concepte relativ noi din sistemul educațional românesc. Astfel, noțiuni precum învățământ tradițional vs. învățământ modern, parteneriat școală-familie,

Detalii

Doodle for Google şi Google Science Fair: competiţii pentru elevi iniţiate de gigantul tehnologic

Google are atâtea tipurile de resurse extraordinare pe care mulţi dintre noi le folosim zilnic pentru educaţie. La fiecare început de an aşteptăm cu nerăbdare lansarea Google Doodle şi a Târgului de Ştiinţă Google (Science Fair).

Detalii

Copii cu vârsta de până la 12 ani se ataşează emoţional de mediul virtual, iar în cazul în care le este interzis accesul la acesta se simt singuri

Un grup de specialişti în psihologie de la compania de cercetare Intersperience au realizat un sondaj printre britanicii de 8-16 ani pentru a afla cum le-a afectat viaţa accesul la internet. Concluziile au fost surprinzătoare: 49% din cei intervievaţi au Detalii

Beneficii ale unui sistem de formare de tip e-learning a personalului didactic

Odată cu extinderea noilor tehnologii informaționale, multe segmente ale formării se bazează pe acest cadraj tehnic ce presupune, evident, numeroase avantaje. Una dintre ipostazele de concretizare a acestei formule educaționale vizează formarea continuă a cadrelor didactice. Dacă până în prezent Detalii

Comparaţii la nivel internaţional în alfabetizarea digitală: Ce putem învăţa noi?

Sistemul cel mai avansat în ce priveşte alfabetizarea digitală a fost Coreea, cu o marjă semnificativă. De asemenea, s-au obţinut performanţe peste medie de către Noua Zeelandă, Australia, Japonia, Hong Kong, Islanda, Suedia, şi Belgia. În majoritatea ţărilor, performanţele de Detalii

6 ingrediente pentru clasa secolului XXI

Simpla umplere a clasei cu gadget-uri nu va avea ca efect crearea de spaţii autentice de învăţare pentru secolul 21. Instituţiile de astăzi trebuie să proiecteze săli de clasă care susţin pe deplin tehnologia şi promovează un mediu de învăţare Detalii

Orele de TIC din curriculumul şcolar vor fi înlocuite, în cadrul unei strategii care să permită şcolilor să utilizeze mai bine resursele pentru a oferi elevilor o educaţie adecvată secolului 21 (UK)

Secretarul de stat pentru educaţie din Marea Britanie a anunţat intenţia de restructurare a modului în care sunt concepute programele de pregătire a tinerilor în domeniul Tehnologiei Informaţiei şi Comunicării (ICT), deoarece "curriculum-ul în şcolile din Anglia este un "dezastru" Detalii

Proiectul „Profesorul, creator de soft educational” – un succes de nivel european

Peste 2.000 de specialisti in eLearning din intreaga lume au asistat la prezentarea rezultatelor proiectului „Profesorul, creator de soft educational” la Online Educa Berlin.

Detalii

Ghid pentru implementarea TIC în şcolile primare

Scopul acestui ghid este de a arăta care sunt paşii necesari pentru succesul iniţiativelor de introducere a tehnologiei în şcolile primare şi de a evidenţia trăsăturile distincte ale acestor şcoli inovative. Ghidul se adresează autorităţilor, inspectorilor şcolari, directorilor de instituţii

Detalii

Utilizarea noilor tehnologii in scolile romanesti

Articolul prezintă o parte dintre rezultatele cercetării evaluative asupra stadiului şi impactului informatizării sistemului de învăţământ românesc. Cercetarea a fost desfăşurată în perioada august 2007 – mai 2008 de către Universitatea din Bucureşti, în colaborare cu Institutul de Ştiinţe ale

Detalii

In Romania, 7 profesori din 10 prefera ajutorul calculatorului

Marţi, 24 iunie, în cadrul unui eveniment desfăşurat în aula Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Universitatea din Bucureşti, au fost făcute publice rezultatele cercetării evaluative asupra implementării Programului SEI (Sistem Educaţional Informatizat), cercetare desfăşurată în perioada august 2007 –

Detalii

Importanţa TIC în formarea cadrelor didactice

Sistemul românesc de formare a cadrelor didactice este în plină restructurare. Conţinând argumente atât pentru continuitate cât şi pentru înnoire, modelele propuse pentru formarea iniţială şi continuă sunt rezultate ale echilibrărilor constructive între tradiţie, cererea socială şi nevoia de armonizare

Detalii

Apariţii editoriale din perioada 1994-2006

Prezentăm o listă de monografii apărute în România în perioada 1994-2006, relevante pentru domeniile elearning şi instruire asistată de calculator. Orice nouă apariţie va avea o recenzie pe situl elearning.ro.

Detalii

Copiii care nu au acces la un calculator vor fi marginalizaţi în societatea de mâine

Prin facilitarea accesului la informaţie şi formare pe parcursul întregii vieţi, calculatorul devine un instrument necesar oricărui cetăţean al societăţii informaţionale în care trăim. Copiii care nu au acces la un computer şi nu ştiu să lucreze cu acesta vor

Detalii