Tag "instruire asistata de calculator"

Înapoi Acasă

2.800 de profesori de chimie au urmat cursuri de utilizare a tehnologiei informaţiei şi comunicării

Cadrele didactice universitare din cadrul Facultăţii de Chimie Aplicată şi Ştiinţa Materialelor a Universităţii Politehnica Bucureşti, în parteneriat cu Universitatea Politehnică din Timişoara şi Siveco România SA au desfăşurat două programe de formare profesională pentru profesorii de chimie din sistemul

Detalii

Învățarea prin proiecte – exemplu de aplicație (Intel Teach)

Programul Intel Teach, prin intermediul căruia au fost formate milioane de cadre didactice din întreaga lume, este un program validat prin implementarea la nivel mondial, destinat dezvoltării profesionale continue, care îi ajută pe profesori să îmbunătăţească procesul instructiv- didactic în

Detalii

Principii metodice şi tehnici practice de realizare a propriului soft educaţional

Acest articol se referă la studiul modalităţii de a vă putea construi propriul soft educaţional și prezintă suportul realizat sub forma unui pachet de Lecţii Video care se referă la animaţie, atât pentru web, cât şi pentru televiziune, inclusiv în

Detalii

Mnemosyne – un program gratuit pentru flashcard-uri

Mnemosyne este un program gratuit care reprezintă mai mult decât o cutie de cartele clasice din lemn sau plastic: programul poate administra „flashcard-uri„, cu trei în loc de două pagini; pe lângă imagini şi formule se pot adăuga și sunete, programul putând

Detalii

Kerpoof – o platformă educaţională pentru copii

Kerpoof este un studio de artă online, unde copiii între 3 şi 14 ani îşi pot folosi creativitatea pentru a realiza desene sau clipuri video utilizând animaţie. Pot crea şi partaja ceea ce au făcut cu prietenii, online. Platforma Kerpoof se Detalii

Program de formare continuă „Competenţe cheie TIC în curriculumul şcolar” la Casa Corpului Didactic „Grigore Tabacaru” Bacău

Casa Corpului Didactic "Grigore Tabacaru" Bacău va organiza în perioada 17 martie - 6 aprilie proiectul naţional "Competenţe cheie TIC în curriculumul şcolar", sub forma unui program de formare continuă. Programul este acreditat de M.E.C.T.S., se desfăşoară pe parcursul a 62 de ore, fiind purtător Detalii

Software educaţional pentru copii: colecţia EduTeca, seria Anotimpurile, CD 5 – Natura se trezeşte la viaţă

Seria “Anotimpurile” din colecţia EduTeca este compusă din 8 CD-uri educaţionale interactive, adresate copiilor preşcolari. Acestea îmbină plăcerea jocului cu metode educaţionale conforme cu programa şcolară. Colecţia educaţională EduTeca este dezvoltată de Ascendia Design. Echipa de profesionişti vă propune, sub

Detalii

Despre e-learning şi SAT la Liceul Teoretic “Gheorghe Şincai” din Cluj-Napoca

În cadrul proiectului “Dimensiuni Internaţionale în Matematica”, la iniţiativa Catedrei de Matematică, pe 6 martie a avut loc o simulare a unui examen SAT. Au fost implicaţi elevi din clasele a X-a, a XI-a şi a XII-a de la şapte

Detalii

Instrumentele de colaborare online – un real beneficiu al învățării contemporane

Tehnologia modernă ne oferă o gamă diversă şi pentru a anima entuziasmul generaţiilor actuale de elevi in propria instruire. De ce ar fi necesar să includem astfel de tehnici de lucru în procesul de învăţământ, când putem să mizăm pe

Detalii

Software educaţional pentru copii: colecţia EduTeca, seria Anotimpurile, CD 3 – Vis de iarnă

Seria “Anotimpurile” din colecţia EduTeca este compusă din 8 CD-uri educaţionale interactive, adresate copiilor preşcolari. Acestea îmbină plăcerea jocului cu metode educaţionale conforme cu programa şcolară. Colecţia educaţională EduTeca este dezvoltată de Ascendia Design. Echipa de profesionişti vă propune, sub

Detalii

Filme educaţionale „Algebra în lumea reală” – Cum putem folosi ceea ce învăţăm la şcoală? Care este legătura dintre matematică şi activităţi concrete şi reale?

Cu cât avansăm în studiul matematicii, cu atât găsim mai puţine conexiuni cu viaţa reală şi îi pierdem din vedere utilitatea. Învăţăm matematica în şcoală, reuşim să memorăm formule şi le aplicăm la comandă pentru a obţine note mari la Detalii

Beneficii ale unui sistem de formare de tip e-learning a personalului didactic

Odată cu extinderea noilor tehnologii informaționale, multe segmente ale formării se bazează pe acest cadraj tehnic ce presupune, evident, numeroase avantaje. Una dintre ipostazele de concretizare a acestei formule educaționale vizează formarea continuă a cadrelor didactice. Dacă până în prezent Detalii

6 ingrediente pentru clasa secolului XXI

Simpla umplere a clasei cu gadget-uri nu va avea ca efect crearea de spaţii autentice de învăţare pentru secolul 21. Instituţiile de astăzi trebuie să proiecteze săli de clasă care susţin pe deplin tehnologia şi promovează un mediu de învăţare Detalii

Orele de TIC din curriculumul şcolar vor fi înlocuite, în cadrul unei strategii care să permită şcolilor să utilizeze mai bine resursele pentru a oferi elevilor o educaţie adecvată secolului 21 (UK)

Secretarul de stat pentru educaţie din Marea Britanie a anunţat intenţia de restructurare a modului în care sunt concepute programele de pregătire a tinerilor în domeniul Tehnologiei Informaţiei şi Comunicării (ICT), deoarece "curriculum-ul în şcolile din Anglia este un "dezastru" Detalii

Studiu: Copiii invata mai bine lectiile predate folosind tehnologia 3D

Realizat de profesoara Anne Bamford, de la University of Arts, Londra, studiul a vizat eficienta continuturilor de invatare in format 3D in 15 scoli din 7 tari, printre care si Marea Britanie. Rezultatele au aratat ca elevii care au participat Detalii

Top 10 instrumente gratuite pentru educaţia online: Skype, Gchat, WizIQ, Scribblar, Google Docs, Wikispaces, Wallwisher, Jing, Animoto, 4Teachers

Internetul oferă o multitudine de resurse pentru profesori, tutori şi elevi, care le permit acestora să ducă educaţia dincolo de sala de clasă. Fie că sunteţi un profesor care se pregăteşte pentru prelegerea de mâine, un tutor profesionist care are Detalii

Acer şi European Schoolnet desfăşoară un nou studiu privind utilizarea Tablet PC-urilor pentru a îmbunătăţi practicile de predare şi învăţare

Proiectul pilot "Tablet" explorează utilizarea de noi tehnologii în şcoli, precum şi tendinţa în curs de dezvoltare de 1:1 (un elev la un computer). Tabletele sunt o noua categorie de computere mobile, care pot oferi diferite beneficii pentru profesori şi Detalii

Netbook-urile în şcoală: un proiect pilot al Acer şi European Schoolnet arată beneficiile pentru profesori şi elevi

Peste 70% din cadrele didactice, elevii şi părinţii implicaţi în proiectul Netbook Educaţional sunt de acord că utilizarea de netbook-uri pentru activităţi şcolare are un impact pozitiv asupra motivaţiei elevilor în şcoală şi pentru învăţare. Acest rezultat este parte a Detalii

Proiectul „Profesorul, creator de soft educational” – un succes de nivel european

Peste 2.000 de specialisti in eLearning din intreaga lume au asistat la prezentarea rezultatelor proiectului „Profesorul, creator de soft educational” la Online Educa Berlin.

Detalii

SEFIN: Spre elaborarea unor principii pedagogice de proiectare pentru software educational inteligent

Pentru a construi secvenţe de software educaţional inteligent, este necesară o modalitate de reprezentare unitară a corespondenţei dintre tipurile posibile de prezentare a informaţiilor cu ajutorul computerului şi tipurile de activităţi de instruire – incluzând metode şi procedee didactice, finalităţi

Detalii

Conferinţa internaţională eLSE 2010: tonul şi ritmul schimbării pentru domeniul elearning

Pe 15 şi 16 aprilie a avut loc conferinţa internaţională eLearning şi Software Educaţional (eLSE 2010), organizată de Universitatea Naţională de Apărare Carol I, Departamentul Advanced Distributed Learning (ADL UNAP). Aflată la ediţia a VI-a, evenimentul a reunit peste 80

Detalii

Utilizarea noilor tehnologii in scolile romanesti

Articolul prezintă o parte dintre rezultatele cercetării evaluative asupra stadiului şi impactului informatizării sistemului de învăţământ românesc. Cercetarea a fost desfăşurată în perioada august 2007 – mai 2008 de către Universitatea din Bucureşti, în colaborare cu Institutul de Ştiinţe ale

Detalii

Elearning: repere conceptuale

Conceptul de elearning câştigă treptat teren, pe măsură ce practica şi cercetarea în domeniu ne furnizează noi experienţe de succes şi repere pentru o construcţie teoretico-metodologică adecvată. Dialogul dintre practică şi teorie contribuie în egală măsură la creşterea eficienţei situaţiilor

Detalii