Tag "efecte-rezultate-impact"

Înapoi Acasă

Abordarile inovatoare în eLearning inițiate de Ministerul Educației Naționale din Romania sunt recunoscute la nivel internațional

Solutia de eLearning furnizata de SIVECO Romania pune bazele unor noi abordari si metodologii in elaborarea de continut digital integrat transdisciplinar pentru dispozitive interactive multi-touch.

Detalii

Tehnologia va schimba dramatic felul în care elevii învață și profesorii transmit informația

Adoptarea la scară largă a tabletelor, aplicațiilor mobile, rețelelor sociale și a conținutului digital va avea un efect important asupra elevilor din toată lumea.

Detalii

Studiu: Jocurile online şi reţelele sociale vor avea un impact profund asupra societății

Societatea va înregistra schimbări profunde în următorii 10 ani, arată un raport publicat în Marea Britanie. Jocurile online şi reţelele sociale precum Facebook transformă modul în care oamenii se percep pe sine şi locul lor în această lume, se arată

Detalii

Identitatea virtuală

Pericolul adus de identitatea virtuală constă în cantonarea doar în această ipostază a noastră, în neglijarea îmbogățirii personalității reale, în substituirea identității concrete cu una abstractă, himerică, falsă, periculoasă. Până a ajunge la o identitate virtuală, trebuie să ne-o formăm

Detalii

Profesori români, premiaţi la Conferinţa anuală eTwinning – Berlin, 2012

Profesorii români au cucerit cinci premii importante, dintre cele 13 decernate la ediţia din acest an a Conferinţei anuale eTwinning, desfăşurată la Berlin. Acțiunea eTwinning a Comisiei Europene permite elevilor şi profesorilor să abordeze conţinuturile disciplinelor şcolare într-o manieră plăcută, aplicată,

Detalii

Facebook poate cauza dependenţă. Persoanele cu venituri mici şi un nivel educaţional scăzut sunt mai expuse

Folosirea frecventă a reţelei de socializare Facebook poate conduce la dependenţă, în special în rândul utilizatorilor cu venituri mici şi a celor cu un nivel educaţional scăzut. Cercetătorii de la Universitatea din Göteborg spun că foarte mulţi din utilizatori (70%)

Detalii

Elevii devin tot mai violenţi din cauza jocurilor pe calculator

Copiii devin mai violenti daca sunt lasati nesupravegheati de catre parintii lor si joaca jocuri pe calculator nepotrivite, sustin profesorii.

Detalii

Instrumentele de colaborare online – un real beneficiu al învățării contemporane

Tehnologia modernă ne oferă o gamă diversă şi pentru a anima entuziasmul generaţiilor actuale de elevi in propria instruire. De ce ar fi necesar să includem astfel de tehnici de lucru în procesul de învăţământ, când putem să mizăm pe

Detalii

Copii cu vârsta de până la 12 ani se ataşează emoţional de mediul virtual, iar în cazul în care le este interzis accesul la acesta se simt singuri

Un grup de specialişti în psihologie de la compania de cercetare Intersperience au realizat un sondaj printre britanicii de 8-16 ani pentru a afla cum le-a afectat viaţa accesul la internet. Concluziile au fost surprinzătoare: 49% din cei intervievaţi au Detalii

Comparaţii la nivel internaţional în alfabetizarea digitală: Ce putem învăţa noi?

Sistemul cel mai avansat în ce priveşte alfabetizarea digitală a fost Coreea, cu o marjă semnificativă. De asemenea, s-au obţinut performanţe peste medie de către Noua Zeelandă, Australia, Japonia, Hong Kong, Islanda, Suedia, şi Belgia. În majoritatea ţărilor, performanţele de Detalii

Studiu: Copiii invata mai bine lectiile predate folosind tehnologia 3D

Realizat de profesoara Anne Bamford, de la University of Arts, Londra, studiul a vizat eficienta continuturilor de invatare in format 3D in 15 scoli din 7 tari, printre care si Marea Britanie. Rezultatele au aratat ca elevii care au participat Detalii

“Efectul net” – modificări de comportament cauzate de Internet

În această întrepătrundere a lumii virtuale cu cea reală, în care rudele și prietenii comunică adesea prin intermediul internetului, iar copiii își fac în mod curent temele on-line, persoanele de toate vârstele se află în egală măsură sub influența acestei

Detalii

Agenda Digitală Europeană – Raport anual de progres, 2011

Comisia Europeană a publicat recent o listă de rapoarte privind acţiunile finalizate şi măsuri suplimentare care urmează să fie preluate în următorii 2 ani în cadrul strategiei Digital Agenda. Raportul anual oferă o imagine de ansamblu asupra progreselor cu privire la Detalii

Acer şi European Schoolnet desfăşoară un nou studiu privind utilizarea Tablet PC-urilor pentru a îmbunătăţi practicile de predare şi învăţare

Proiectul pilot "Tablet" explorează utilizarea de noi tehnologii în şcoli, precum şi tendinţa în curs de dezvoltare de 1:1 (un elev la un computer). Tabletele sunt o noua categorie de computere mobile, care pot oferi diferite beneficii pentru profesori şi Detalii

O nouă faţă a educaţiei: introducerea tehnologiei în sala de clasă în lumea în curs de dezvoltare

Pasionaţii de tehnologie sunt de mult conştienţi de puterea şi potenţialul tehnologiei, care poate susţine, transforma, îmbunătăţi educaţia. Odată cu expansiunea rapidă a tehnologiilor de informare şi comunicare pe glob, există un nivel ridicat de interes în tehnologia modernă pentru Detalii

Netbook-urile în şcoală: un proiect pilot al Acer şi European Schoolnet arată beneficiile pentru profesori şi elevi

Peste 70% din cadrele didactice, elevii şi părinţii implicaţi în proiectul Netbook Educaţional sunt de acord că utilizarea de netbook-uri pentru activităţi şcolare are un impact pozitiv asupra motivaţiei elevilor în şcoală şi pentru învăţare. Acest rezultat este parte a Detalii

Platforma eTwinning şi dezvoltarea competenţelor-cheie sociale şi civice la elevi

Competenţele sociale şi civice (CSC) sunt transversale şi se dezvoltă trans şi crosscurricular, prin proiecte eTwinning colaborative prin Internet. Participarea la proiecte valorizează CSC şi avantajele folosirii TIC: sistemul perfecţionat de procesare şi de prezentare a informaţiei didactice; efectul de

Detalii

Sistemele multi-touch imbunatatesc colaborarea dintre elevi si profesori

Peste 200 de specialisti in educatie s-au reunit timp de doua zile in Slovacia, pentru a discuta avantajele instrumentelor moderne folosite in educatie.  

Detalii

70% dintre specialisti confirma: invatamantul poate fi imbunatatit prin eLearning

Noile metode de predare si invatare ajuta elevii sa-si dezvolte abilitatile necesare societatii informationale. Rezultatele unui studiu  realizat in cadrul evenimentului eduVision 2020, la care au participat: ministri ai educatiei, consilieri ministeriali, inspectori si directori scolari, academicieni si profesori din 25

Detalii

Avatarele din mediul virtual ne pot transforma in sociopati

Desi sunt adesea privite ca niste caracteristici amuzante si inocente ale tehnologiilor digitale, autoreprezentarile sau avatarele dintr-un mediu virtual ale indivizilor le pot afecta acestora psihicul, potrivit cercetarilor derulate de un profesor al Universitatii din Texas, SUA.

Detalii

Utilizarea noilor tehnologii in scolile romanesti

Articolul prezintă o parte dintre rezultatele cercetării evaluative asupra stadiului şi impactului informatizării sistemului de învăţământ românesc. Cercetarea a fost desfăşurată în perioada august 2007 – mai 2008 de către Universitatea din Bucureşti, în colaborare cu Institutul de Ştiinţe ale

Detalii

In Romania, 7 profesori din 10 prefera ajutorul calculatorului

Marţi, 24 iunie, în cadrul unui eveniment desfăşurat în aula Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Universitatea din Bucureşti, au fost făcute publice rezultatele cercetării evaluative asupra implementării Programului SEI (Sistem Educaţional Informatizat), cercetare desfăşurată în perioada august 2007 –

Detalii