Tag "competenţe cheie"

Înapoi Acasă

Noua generație de elevi și dobândirea competențelor în era digitală a secolului XXI

Introducere În România, pe 12 septembrie a sunat clopoțelul. Străzile s-au aglomerat, traficul bucureștean a atins cote alarmante și, practic, toate urbele țării s-au însuflețit de agitația micuților porniți voinicește spre școli și grădinițe, însoțiți de mămici gătite și grăbite,

Detalii

Către un învăţământ superior modern: Profesor vs. Student

În contextul şi interdependenţa privind integrarea absolvenţilor din învăţământul superior în domeniile şi activităţile dinamice din piaţa muncii, profesorul trebuie să-şi îmbunătăţească activitatea didactică, să-şi adapteze metodele de predare pentru a elimina învăţarea prin memorare, având mereu în vedere evaluarea

Detalii

VTeCOACH – Instrument pentru evaluarea şi îmbunătăţirea competenţelor destinat cursanților, precum şi profesorilor și formatorilor, în contextul noilor cerinţe de pe piaţa muncii

Prezentul articol reflectă activitatea desfășurată în cadrul proiectului VTeCOACH: Competences assessment and improvement tool for VET learners and teachers for new working demands. Proiectul VTeCOACH are drept scop dezvoltarea unui software de evaluare a competenţelor, destinat cursanților și profesorilor/ formatorilor, care,

Detalii

Playing for Interculturality, un succes european validat de primii utilizatori

Zeci de adulți din Europa, dar și de pe alte continente, și-au exersat competenţele interculturale, participând la etapa de validare a jocului social inovativ Playing for Interculturality. Acest joc oferă posibilitatea adulţilor din Europa să-şi dezvolte abilitățile multiculturale, motivându-i să participe

Detalii

Comisia Europeană: Este necesară acordarea unei atenții sporite formării în școală a competențelor digitale

Conform unui nou raport al Comisiei Europene, formarea competentelor IT, antreprenoriale si cetatenesti detine un rol fundamental in pregatirea tinerilor pentru piata actuala a muncii, dar, in general, scolile nu acorda suficienta atentie acestor competente transversale, fata de competentele de

Detalii

Program de formare continuă „Competenţe cheie TIC în curriculumul şcolar” la Casa Corpului Didactic „Grigore Tabacaru” Bacău

Casa Corpului Didactic "Grigore Tabacaru" Bacău va organiza în perioada 17 martie - 6 aprilie proiectul naţional "Competenţe cheie TIC în curriculumul şcolar", sub forma unui program de formare continuă. Programul este acreditat de M.E.C.T.S., se desfăşoară pe parcursul a 62 de ore, fiind purtător Detalii

Elevii au nevoie de acces gratuit la instrumente TIC, de acasă: „Nu ne putem permite să închidem informatica doar în sala de clasă”

Dacă suntem serioşi cu privire la reforma curriculum-ului în domeniul TIC şi predarea ştiinţelor cu ajutorul calculatorului pentru copiii noştri, trebuie să ne asigurăm că educaţia este accesibilă pentru toţi. Nu ne putem permite să "întemniţẳm" învăţarea în sala de Detalii

Preşedintele executiv al Google a creat o situaţie jenantă, atrăgând atenţia asupra stării lamentabile a TIC în educaţie din Marea Britanie

Nu cumva ar trebui să dezvoltăm competenţele digitale ca pe nişte competenţe de bază, transversale, şi nu doar în cadrul unei discipline de studiu? Pe de altă parte, nu cumva programarea ar trebui să fie o deprindere fundamentală pe care Detalii

Acer şi European Schoolnet desfăşoară un nou studiu privind utilizarea Tablet PC-urilor pentru a îmbunătăţi practicile de predare şi învăţare

Proiectul pilot "Tablet" explorează utilizarea de noi tehnologii în şcoli, precum şi tendinţa în curs de dezvoltare de 1:1 (un elev la un computer). Tabletele sunt o noua categorie de computere mobile, care pot oferi diferite beneficii pentru profesori şi Detalii

Centrarea pe competenţele-cheie în educaţie

Cadrul de referinţă pentru cele 8 competenţe-cheie reprezintă obiectul unei recomandări făcute de Parlamentul European tuturor statelor membre. Competenţele-cheie sunt achiziţii ale învăţării (combinaţii de cunoştinţe, deprinderi şi atitudini) care permit adaptarea flexibilă şi rapidă a absolventului. Cele opt domenii

Detalii

12 State Membre UE cer indicatori şi o definiţie comună referitoare la alfabetizarea digitală

Reprezentanti ai Statelor Europene Membre au discutat despre realitatile aplicarii Agendei Digitale pentru Europa in cadrul unei mese rotunde gazduita de dl. Seán Kelly, membru al Parlamentului European. Acestia au subliniat necesitatea unei definitii europene si indicatori comuni pentru alfabetizarea Detalii

Platforma eTwinning şi dezvoltarea competenţelor-cheie sociale şi civice la elevi

Competenţele sociale şi civice (CSC) sunt transversale şi se dezvoltă trans şi crosscurricular, prin proiecte eTwinning colaborative prin Internet. Participarea la proiecte valorizează CSC şi avantajele folosirii TIC: sistemul perfecţionat de procesare şi de prezentare a informaţiei didactice; efectul de

Detalii

Student Voice Romania – un model de utilizare a Internetului pentru educaţie

Un model de utilizare a Internetului în educaţie este proiectul Student Voice Romania, dezvoltat de British Council – proiect care constituie un moment de referinţă pentru practica utilizării TIC în educaţia formală şi nonformală în România. Proiectul oferă un set

Detalii