Elearning Universitar

Înapoi Acasă

Dacă nu eşti în mediul Internet, nu exişti!

Deja, astăzi, aceasta este o gândire a oamenilor maturi, dar şi a copiilor. Mediul Internet nu mai este numai o opţiune la care se apelează pentru dezvoltarea personalităţii, pentru comunicare şi învăţare, pentru informare şi îmbunătaţirea activităţii, etc. Deja, mediul

Detalii

Sisteme şi arhitecturi – progrese ale ştiinţei şi tehnologiei

Ca ştiinţă, şi functie de metodele ştiinţifice şi tehnologice, sistemul militar se aseamănă cu Informatica, deoarece ambele s-au dezvoltat din nevoi şi necesitati practice, uneori chiar urgente, inventând şi construind concepte, metode, tehnologii, dispozitive şi produse diverse care înglobează progrese

Detalii

Cursul sustenabil la provocările educaţiei deschise la distanţă

Termenul “curs” (din fr. cours) definește expunerea sau predarea unei materii de studiu sub forma unui ciclu de lecţii sau prelegeri. Manualul (din fr. manuel) este o carte care cuprinde elementele fundamentale ale unei discipline, ale unei arte sau ale

Detalii

UMS de tip SaaS: abonament la excelență

Compania Red Point lansează în luna iulie 2012 un nou produs software pentru management universitar performant: University Management System de tip SaaS (Software as a Service). Aplicația reprezintă varianta bazată pe bune practici a soluției UMS, accesibilă acum universităților în

Detalii

Ghid pentru utilizarea resurselor educaţionale deschise (OER) în învăţământul superior

Resursele educaţionale deschise sunt materialele folosite pentru a sprijini educaţia care pot fi accesate în mod liber, reutilizate, modificate şi partajate. Scopul ghidului publicat de COL si UNESCO este de a încuraja factorii de decizie din guverne şi instituţiile universitare

Detalii

Sistemul de educaţie la distanţă în Turcia

Interviu acordat de prof. dr. Uğur Demiray, Facultatea de Comunicare, Universitatea Anadolu, Turcia. Abordează aspecte ale învăţământului la distanţă din Turcia: un scurt istoric, asigurarea calităţii, elemente de legislaţie specifică, competenţele cadrelor didactice implicate în activităţi de educaţie la distanţă,

Detalii

Provocări pedagogice în proiectarea programelor de elearning

Parcursul de dezvoltare a domeniului instruirii asistate de calculator are diverse forme şi abordări, multe dintre ele marcând cunoaşterea comună ca bune practici, fiind preluate, multiplicate şi, în acelaşi timp, generând noi repere teoretice. Istoria relativ scurtă a educaţiei “virtuale”

Detalii

Utilizarea noilor tehnologii pentru formare

Abilitatea de a te intalni si discuta online a revolutionat viteza si eficienta de comunicare. Poti organiza de la simple intalnire cu studentii pentru briefing-uri, actualizari etc., pana la cursuri de formare si chiar evenimente de teambuilding in spatiul online.

Detalii

Blended learning sau parfumul buchetului

Articolul prezinta cele mai importante dintre beneficiile utilizarii metodelor de invatare Blended Learning, pornind de la un articol de specialitate (Blended learning sau despre buchetul parfumului, aparut in Cariereonline.ro).

Detalii

Grupul INSEEC se lanseaza pe piata europeana de elearning

Grupul francez INSEEC intenționează să se sprijine pe expertiza americană a Career Education Corporation (CEC) pentru a crea o platformă europeană dedicată educației online. Din 2012, studenții programului Executive MBA de la International University of Monaco (IUM face parte din

Detalii

58% dintre universitatile din Romania utilizeaza solutii de eLearning

Proiectul PAELIS vizeaza asigurarea accesului studentilor la cursuri in format digital, facilitarea lucrului in echipa si proiectelor colaborative. Portalul dezvoltat de catre firma SIVECO Romania si Universitatea Politehnica Bucuresti in cadrul acestui proiect vine in sprijinul centrelor universitare atat pentru

Detalii

The Red Point si Blackboard intr-un parteneriat strategic pentru educatie

Parteneriatul vizeaza imbunatatirea calitatii educatiei prin oferirea de solutii tehnologice complexe, focusate pe asigurarea performantei in managementul educational si fluidizarea actului de predare-invatare din mediul pre-universitar si universitar.

Detalii

Maguay se implica in elearning universitar

Solutia propusa pentru platforma de e-learning este o solutie personalizata, bazata pe platforma Microsoft Learning Gateway, oferind functionalitatile necesare pentru desfasurarea procesului educativ folosind mijloace digitale si permitand interactiunea si informarea persoanelor implicate in educatia studentilor, masteranzilor, doctoranzilor si rezidentilor.

Detalii

Lansarea proiectului Formare continua de tip blended learning pentru cadrele didactice universitare

Universitatea din Bucureşti, împreună cu partenerii săi (Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj Napoca, Universitatea de Vest din Timişoara şi compania Softwin) anunţă lansarea proiectului Formare continuă de tip „blended learning” pentru cadrele didactice universitare.

Detalii

eLearning progress in higher education: The voice of experience. Interview with Tony Bates

Persoana intervievată: Tony Bates, former Research Chair in e-Learning, Open University of Catalonia in Barcelona, Spain and President and CEO of Tony Bates Associates Ltd. Persoana care a luat interviul: Silvia–Adriana Tomescu, Librarian, Central University Library Bucharest – Political Science

Detalii

Cursuri asistate de calculator pentru studenti

In cadrul proiectului PAELIS, SIVECO Romania a realizat un portal universitar avansat de eLearning.

Detalii

Modalităţi de utilizare a TIC pentru evaluarea studenţilor

Tehnologiile moderne oferă câteva oportunităţi pentru evaluarea performanţei în învăţare. Există nenumărate proiecte la nivel european care vizează utilizarea noilor tehnologii în învăţământul superior, iar câteva dintre acestea vizează şi îmbunătăţirea sau eficientizarea practicilor de evaluare a studenţilor. Întotdeauna trebuie

Detalii

RE2U – Romanian-European eUniversity

Proiectul Romanian-European eUniversity şi-a propus să promoveze utilizarea tehnologiilor informaţiei şi comunicării în scopul susţinerii iniţiativelor inovatoare în învăţământul superior din România. Proiectarea modelului RE2U are la baza principii conforme cu principalele politici europene privind crearea Ariei Europene a Învăţământului

Detalii

Pregătirea profesorilor – condiţie a succesului integrării TIC în educaţie

Abilitatea de folosire a TIC este văzută, conform Strategiei de la Lisabona, ca o nouă formă de alfabetizare, o „alfabetizare digitală”, care, împreună cu formele clasice, permite cetăţenilor să participe deplin la societatea cunoaşterii. Pentru a răspunde cerinţelor unei societăţi

Detalii

Educatia la distanta

Abordarea învăţământului la distanţă ca modalitate alternativă sau complementară de a face educaţie porneşte de la asigurarea şi respectarea unor criterii de calitate în ce priveşte aspectele pedagogice, academice, administrative, tehnice.

Detalii

EENOVATE – un proiect pentru un spaţiu european al serviciilor de elearning la nivel universitar

Se poate spune că explozia ICT în educaţie a devenit unul dintre principalele argumente ale dezvoltării unei societăţi a cunoaşterii, mediul academic având o importantă contribuţie. Răspunsul EADTU la Raportul Comisiei Europene demonstrează că, în acest moment, potenţialul învăţământului virtual

Detalii

Tutorii – o nouă generaţie de profesori

Tutorii reprezintă o nouă generaţie de profesori, care lucrează online cu cei care învaţă. Astfel, rolurile şi responsabilităţile cadrelor didactice şi formatorilor se deplasează de la nivelul motivaţional şi de suport teoretic, către gestionarea relaţiilor sociale în mediul de învăţare

Detalii