Pe măsură ce au crescut, companiile farmaceutice au început să se lovească simpatic și sistematic de un munte de probleme din ce în ce mai greu de escaladat. Cum crești vânzările? Cum pregătești eficient și continuu angajații astfel încât să nu stea cu săptămânile în pregătire? Cum reduci costurile? Probleme ale căror rezolvări au venit, din fericire, natural, odată cu avansul tehnologic în educație.
Folosirea eLearning-ului, ca unealtă de formare a angajaților, a crescut semnificativ în ultimul deceniu, nu numai în România ci și la nivel global. Conform unui studiu realizat în 2013, peste 40% din companiile din Fortune 500 au folosit tehnologia în procesul de formare profesională.[1]
Dintre avantajele importante ale eLearning-ului:
1.Reduce semnificativ costurile (între 50% și 70%) cu formarea angajaților, atunci când pregătirea traditională on-site este augmentată cu tehnologie eLearning.[2]
2.Accesibil oricând, oriunde
3.Permite familiarizare rapidă a angajaților cu noile produse, game din piață
4.Permite monitorizarea progresului angajaților în parcurgerea cursurilor
5.Asigură prospețimea și relevanța informațiilor
Câteva puncte cheie în care eLearning-ul strălucește cu adevărat în industria farmaceutică sunt:
Pregătirea pe Soft Skills (Abilități interpersonale)
Proces guvernat de obicei de Resurse Umane (HR). Lumina reflectoarelor cade aici pe interacțiunea dintre farmacist și client. Câteva exemple:
- cum abordezi clientul
- cum faci cross-selling sau up-selling
- cum tratezi cu clienții dificili
Training-ul pe produse.
Proces aflat natural în sarcina Managerului de Produs.
Sunt dese cazurile în care o companie farmaceutică are peste 15.000 de produse în portofoliu și unde gamele se schimbă anual. Pentru a putea disemina informațiile conexe optim, se folosește eLearning-ul.
Cum se organizează conținutul:
- Module standard de 30-90 minute fiecare
- Module de 3-5 minute fiecare, maximum 10-15 minute – “learning bites”, folosite cu precădere pe dispozitive mobile.
Marele plus despre care nu se vorbește, dar care există, este reprezentat de posibilitatea de a măsura gradul de implicare a angajaților. Este grozav de util să compari statisticile rezultate ca urmare a completării unui curs/necompletării unui curs, cu indicii de performanță ai fiecărui angajat din fiecare punct de lucru.
Referințe:
1. Elearning Magazine 2013, http://elmezine.epubxp.com/title/55545/28
2. IOMA2002