Educaţie antreprenorială prin eMentorat

Institutul Roman de Educatie a Adultilor (coord.), impreuna cu Universitatea din Bucuresti – Facultatea de Administratie si Afaceri, Centro Studi Cultura Sviluppo (Italia), Asociatia Documenta (Spania), Universitatea din Letonia (Letonia) si Bit Media (Austria), deruleaza in perioada 2010-2012 proiectul educational CReBUS – Creating a business in the digital age; developing entrepreneurship competences for young European through eMentorship. Proiectul este finantat de Comisia Europeana prin programul Lifelong Learning, actiunea transversal 3 ICT si vizeaza dezvoltarea competentelor antreprenoriale ale studentilor si absolventilor de facultate prin activitati de eMentorat. Mai multe detalii pot fi gasite pe site-ul proiectului www.crebus.eu

Cursurile se desfasoara pe platforma Moodle a proiectului www.moodle.crebus.eu iar mentorii sunt antreprenori de succes cu experienta in afaceri de cel putin 3 ani.

Prima etapa de mentorat a avut un character national si s-a derulat in perioada noiembrie-decembrie 2011. Au existat 4 tandemuri mentor-student iar la final aprecierile au fost pozitive, participantii recomandand ca urmatoarea serie sa beneficieze de o perioada mai mare de mentorat. Se pare ca ideea proiectului este interesanta si provocatoare in acelasi timp si ii ajuta pe student sa inteleaga mai bine ce presupune inceperea unei afaceri.

Cea de-a doua etapa de mentorat se va desfasura in perioada 20 februarie-9 aprilie 2012 si va avea un caracter transnational, in sensul ca studentii romani vor fi mentorati de antreprenori din tarile partenerilor din proiect (Italia, Spania, Letonia sau Austria).

Asemenea primei etape, si cea de-a doua va avea drept obiective crearea unui plan de afaceri si a unui plan de marketing de catre fiecare student, dezvoltarea competentelor de comunicare si rezolvare de probleme, precum si stabilirea unei relatii profesionale bazate pe incredere si respect intre cei implicati in activitatea de mentorat (student-antreprenor), care va continua si dupa finalizarea programului.

Pentru a se inscrie in program, studentii sau absolventii trebuie:

– sa aiba pana in 32 de ani
– sa fie inscrisi sau sa fi absolvit o facultate din domeniul stiintelor educatiei sau administratiei si afacerilor
– sa aiba o idee de afacere pe care sa fie capabili sa o explice in maxim 2 pagini
– sa dovedeasca cele prezentate mai sus trimitand o copie de pe carnetul de student, respectiv ultimul act de studii, CV-ul si ideea de afacare pe adresele de email: catalin.martin@irea.uvt.ro si  lmalita@socio.uvt.ro pana la data de 13 februarie 2012.

Pe baza documentelor primite, mentorii vor selecta studentii pe care ii vor mentora, urmand ca pana in 18 februarie sa fie anuntate tandemurile pe site-ul proiectului.

Mentorii sunt antreprenori care au afaceri in diverse sectoare de activitate, de la educatie, IT, pana la  resurse umane sau publicitate.

In cadrul programului, va fi respectat principiul relatiei de mentorat, cel al relatiei de 1 la 1 (un student – un mentor), mentorul alocand cel putin doua ore pe saptamana acestei activitati care va functiona pe modelul intrebare – raspuns (pe Moodle, e-mail sau Skype).

La inceput, mentorul impreuna cu studentul vor stabili impreuna obiectivele activitatii de mentorat, urmand ca mai apoi discutiile sa se axeze pe: introducere in antreoprenoriat, caracteristicile unui antreprenor de succes, surse de finantare ale afacerii, analiza riscului, relatiile cu clientii.

Mai multe detalii pot fi gasite pe site-ul proiectului www.crebus.eu sau trimitand un email pe adresa catalin.martin@irea.uvt.ro

 

Catalin Martin

Catalin Martin

IREA este o organizaţie nonprofit, un institut de cercetare pe lângă Catedra de Ştiinţe ale Educaţiei din cadrul Facultăţii de Sociologie şi Psihologie, Universitatea de Vest din Timişoara şi a fost înfiinţat în martie 2000. Scopul acestuia este de a asigura suport ştiinţific şi metodologic tuturor instituţilor de educaţie a adulţilor din România, precum şi de a face legătura între mediul academic şi activităţile practicienilor din sectorul educaţiei adulţilor. IREA are realizari importante în numeroase domenii de cercetare, cum sunt: profesionalizarea formatorilor pentru adulţi, impactul noilor media şi a comunităţilor sociale virtuale asupra adulţilor, evaluarea şi validarea competenţelor profesionale, învăţarea intergeneraţională şi îmbătrânirea activă, învăţarea la locul de muncă şi dobândirea competenţelor de bază, incluziunea socială şi cetăţenia activă prin educaţie, etc. Mai multe detalii puteţi găsi pe www.irea.uvt.ro