EDIPED: portofoliul digital, instrument de evaluare a cadrelor didactice

În perioada 6-13 octombrie 2010, la Protaras – Cipru a avut loc stagiul de formare continuă EDIPED – EUROPEAN DIGITAL PORTFOLIO FOR EDUCATORS (CY-2008-031-3), în cadrul Mobilităţilor Comenius, prima componentă a Programului de Învăţare pe Tot Parcursul Vieţii, organizat de European Office of Cyprus (www.eoc.org.cy) prin intermediul Dr. MAKRIDES Gregory, coordonatorul proiectului EDIPED.În cadrul acestei mobilităţi au participat reprezentanţi din Suedia, Polonia, Lituania, Letonia şi România. Din România au participat la acest stagiu Prof. LEONTE Anca – Colegiul Tehnic Buzău, POPA Ofelia – Şcoala cu clasele I-VIII Panticeu, Cluj şi STANCIU Claudia – Şcoala cu clasele I-VIII Nr. 13 Craiova. Cele trei participante din România au obţinut aprobarea şi finanţarea pentru participarea la stagiu, în cadrul unui grand Comenius de mobilitate individuală de formare continuă din partea Agenţiei Naţionale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale (http://www.anpcdefp.ro/). Cursul s-a desfăşurat în limba engleză. Materialul oferit de către organizatori drept suport de curs, de asemenea în limba engleză, precum şi conţinutul întregului curs a fost la standarde europene. Cursul se derulează din 2005 şi, la fiecare nouă ediţie, are ca invitat, alături de trainer-ul permanent (George Economides de la Universitatea din Cipru din Nicosia/Lefkosia) foşti cursanţi din diferite ţări ale Uniunii Europene. Scopul cursului a fost de a elabora un portofoliu digital, folosind o aplicaţie realizată cu Visual Pad 3.2. Portofoliul creat astfel poate fi folosit pentru evaluarea cadrelor didactice de către directori, inspectori etc. Completarea portofoliului stimulează reflecţia asupra propriei activităţi dezvoltând astfel capacitatea de autoformare şi autoevaluare permanentă. Fiecare dintre participanţii la curs a realizat un portofoliului personal schematic, care a fost prezentat celorlalţi colegi de curs, urmând ca dupa încheierea stagiului, fiecare să continue munca de completare şi actualizare a acestuia. Participanţii au primit la încheierea cursului câte un Certificat de Participare şi câte un Certificat de Mobilitate Europass. În acelaşi timp au avut loc în aceeşi locaţie alte două cursuri: unul Comenius – Matheu (CY-2007-030-3) avânt drept temă identificarea, motivarea şi susţinerea de talente matematice în şcolile europene şi un curs Grundtvig (CY-2008-035-007) despre pregătirea, propunerea şi managementul proiectelor şcolare europene. Am avut astfel ocazia să întâlnim şi să discutăm şi cu participanţii la aceste cursuri care proveneau din Suedia, Italia, Spania, Norvegia, Slovenia şi România.