Dezvoltarea inteligenței emoționale, a creativității şi a gândirii independente prin intermediul proiectelor eTwinning

Dezvoltarea inteligenței emoționale, a creativității şi a gândirii independente prin intermediul proiectelor eTwinning

logo_etw_okŞcoala trebuie sǎ aibǎ ȋn vedere, pe lȃngǎ transmiterea de informații, şi dezvoltarea creativitǎții, inteligenței emoționale şi a gȃndirii proprii. Activitǎțile desfǎşurate ȋn cadrul proiectelor eTwinning sunt de un real folos ȋn acest sens. Elevii se implicǎ cu drag, cu mult entuziasm, iar rodul muncii lor este rǎsplǎtit atȃt prin premiile obținute, dar şi prin multitudinea de abilitǎți ce se formeazǎ, ce contribuie la integrarea lor ȋn rȃndul cerințelor lumii europene.

Rolul şcolilor nu este doar de a oferi informații, ci şi de a contribui la dezvoltarea inteligenței emoționale, a creativitǎții, dar şi a unei gȃndiri independente ȋn rȃndul elevilor. Modalitǎțile de a realiza activitǎți, ȋn acest sens, sunt multiple.

Aceste aptitudini sunt necesare ȋn vederea integrǎrii elevilor ȋn marea familie europeanǎ. Ȋn cadrul activitǎților, trebuie sǎ le insuflǎm elevilor ȋncrederea ȋn propriile capacitǎți, sǎ le dezvoltǎm abilitǎțile de a lucra ȋn grup, pe echipe, ȋn vederea acceptǎrii valorilor culturale, morale, spirituale ale membrilor grupului cu care interacționeazǎ, dar şi de a-şi expune pǎrerile ȋn mod creativ.

Proiectele e-Twinning sunt o modalitate prin care abilitǎțile menționate mai sus, se pot fructifica. Ȋncǎ din 2007 am implicat elevii ȋn diverse proiecte, cum ar fi: My Country Seen through Children’s Eyes, Christmas card exchange, My parents are the best, Postcards from around the world, Summer is waiting.

Astfel, ȋn cadrul proiectului My Country Seen through Children’s Eyes, trebuiau sǎ pozeze locuri specifice zonei ȋn care trǎiesc. Ei au fost ȋncȃntați de a face poze, ulterior trebuind sǎ ȋncarce aceste poze pe Picassa, pentru a putea fi vizualizate de toti partenerii.

Proiectul Christmas card exchange a adus multǎ bucurie ȋn rȃndul copiilor. Au fost implicați foarte mulți parteneri din diferite colțuri ale lumii europene. Partenerii proiectului au trimis unii altora felicitǎri cu ocazia Crǎciunului. Am primit foarte multe felicitǎri, care ne-au ȋncȃntat privirea. Bineȋnțeles cǎ şi noi am trimis la rȃndul nostru felicitǎri, partenerilor noştri. Cu toate aceste felicitǎri primite am realizat o expoziție, care a fost vizualizatǎ şi apreciatǎ de pǎrinții elevilor din clasǎ.

My parents are the best a fost un alt proiect de succes. Ȋn cadrul acestui proiect elevii au ȋnțeles cȃt de importanți sunt pǎrinții lor, cȃt de mult trebuie sǎ ȋi aprecieze, sǎ-i respecte şi sǎ-i asculte. Activitǎțile din proiect au constat ȋn felicitǎri, picturi, discuții colective, jocuri, legate de pǎrinți.

Un alt proiect frumos şi interesant a fost Postcards from around the world. Partenerii din acest proiect au trimis unii altora felicitǎri, vederi din locurile frumoase unde ei trǎiesc. Fiecare vedere a fost prezentatǎ elevilor, urmȃnd ca şi noi sǎ realizǎm felicitǎri şi sǎ le trimitem partenerilor noştri. Copiii s-au bucurat de aceastǎ activitate, fiind o oportunitate de a face cunoştințǎ cu alte persoane din alte colțuri ale lumii.

Ȋn anul trecut şcolar, un real succes l-a avut proiectul şcolar Summer is waiting, cu parteneri din Polonia şi United Kingdom. Ȋn cadrul acestui proiect, elevii au avut de realizat un poster care a avut ca temǎ vacanța de varǎ, de confecționat mǎşti de varǎ şi felicitǎri. Implicarea şi creativitatea ȋn cadrul acestui proiect, au fost rǎsplǎtite prin premiul obținut şi anume eTwinning Quality Label.

Prin aceste proiecte, elevii şi-au dezvoltat imaginația, spiritul creator, capacitatea de a relaționa cu alte persoane ȋntr-o altǎ limbǎ, decȃt cea maternǎ, de a şti sǎ lucreze ȋn echipǎ, de a fi creativi, empatici, de a-şi folosi propria gȃndire ȋn activitǎțile ȋn care au fost implicați şi de a cȃştiga experiențǎ, care le va fi de folos pentru viitor.

Momentan, suntem implicați ȋn alte douǎ proiecte, care ne dorim sǎ fie un real succes ȋn vederea formǎrii unei personalitǎți capabile sǎ se integreze ȋn circuitul cerințelor  europene.

Ȋn principiu, proiectele eTwinning sunt de un real folos ȋn cadrul activitǎților şcolare, fie cǎ se desfǎşoarǎ ȋn afara orelor de curs, fie cǎ sunt integrate ȋn lecții. Impactul pe care acestea ȋl au asupra elevilor, este unul deosebit, deoarece le dezvoltǎ un caracter frumos, integru şi de o valoare inestimabilǎ ȋn societatea de azi.

Bibliografie:
1. Revista iTeach: Experiențe didactice, nr. 26/octombrie 2013.
2. http://www.etwinning.net

Antonela Caprar

Antonela Caprar

Absolventǎ a Colegiului Național “Ioan Slavici”-profil pedagogic, Satu Mare, promoția 2000, a Facultǎții de Psihologie şi Ştiințe ale Educației-specializarea psihologie, promoția 2010, ȋn cadrul Universitǎții de Vest “Vasile Goldiş”, Arad. Ȋn 2012 a absolvit, ȋn cadrul aceleaşi facultǎți, masterul cu specializarea Formarea, evaluarea şi consilierea psihologicǎ a personalului. Are o experiențǎ de 13 ani la catedrǎ şi gradul didactic 1. Momentan, profesează ca profesor ȋnv. primar la Liceul Teologic Penticostal din Baia Mare. Îi place sǎ cunoască lucruri noi, sǎ se implice ȋn diverse proiecte, dar şi sǎ se perfecționeze prin diferite cursuri de formare.


Tag-uri
etwinning