Curriki, o comunitate online

Curriki propune o cultură a învăţării, a creării şi a schimbului într-un spirit de parteneriat care este de o importanţă capitală pentru un mediu adecvat de învăţare în secolul XXI. Planuri de lecţii, activităţi, resurse curriculare favorite, colaborări cu alti colegi din întreaga lume, facilităţi pentru a vă putea publica propriile materiale, toate acestea sunt disponibile la adresa: http://www.curriki.org

Curriki este o comunitate online având drept scop crearea şi transmiterea de programe şcolare pentru învăţământul primar şi gimnazial, reprezentând o sursă deschisă pentru cadre didactice si elevi. Curriki.org este un pionier în materie de abordare a resurselor educaţionale, o  sursă utilă pentru informarea despre planurile de lecţii din diferite sisteme educaţionale, activităţile didactice şi dezvoltarea programelor şcolare.

Sprijinindu-se pe modelul reţelei sociale, Curriki propune o cultură a învăţării, a creării şi a schimbului într-un spirit de parteneriat care este de o importanţă capitală pentru un mediu de învăţare în reţea.

Pentru a avea acces la resurse este nevoie de un cont la adresa http://www.curriki.org.

Site-ul dispune de peste 29 000 de resurse, are peste 80 000 de membri si 390 de grupuri, reprezentând o comunitate educaţională globală în dezvoltare.  Resursele sunt grupate pe categoriile urmatoare: Arts, Career & Technical Education, Education, Educational Technology, Health (Sanatate), Information & Media Literacy, Language Arts, Mathematics, Science, Social Studies, Uncategorized (Diverse), World Languages (Limbile lumii)

Cadrele didactice pot găsi planuri de lecţie, activităţi didactice, foi de lucru ale elevilor, pot contribui ei inşişi cu materiale care se pot încărca în diferite formate prin opţiunea Add a Resource. Iată câteva exemple de resurse pe care cadrele didactice le-au postat pe site:

  • video educaţional,
  • plan de lecţie in diferite formate,
  • înregistrarea unei prezentări,
  • exerciţiu interactiv realizat in Flash,
  • arhiva Zip care poate conţine întregul material de curs.

Accentul este pus pe “Open Source Curriculum”, un tip de conţinut deschis de materiale destinat uzului pentru cadre didactice şi elevi, Curriki.org oferind astfel o platformă online pentru dezvoltarea şi publicarea de curriculum open source.

Fiecare resursă are o zonă de comentarii unde membrii înregistrati pot transmite idei, pot pune întrebari, astfel se realizeaza feedback-ul. Se poate utiliza de asemenea optiunea Email pentru a împărtăşi resurse cu alţi colegi.

La secţiunea Groups (grupuri/comunitati) fiecare cadru didactic poate opta pentru domeniul vizat. De exemplu la grupul Hot Topic in Technology, tema discuţiilor vizează firesc tehnologia educationala, acest grup deschis fiind interesat de noile tendinte in acest domeniu, cum vor aplica dascălii şi elevii tehnologiile web 2.0 la clasă, cum sunt pregătite scolile si instituţiile educationale pentru a face faţă acestor provocări, care sunt ultimele noutăţi în domeniu, cum se vor dezvolta competenţele tehnologice ale secolului 21, ce avantaje oferă OER/RED (Open Educational Resources- Resursele educaţionale deschise) pentru dezvoltarea curriculum-ului, cunoscut fiind faptul ca aceste „resurse educaţionale deschise” au o importanţă din ce în ce mai mare în diferite domenii.

Planuri de lecţii, activităţi, resurse curriculare favorite, colaborări cu alti colegi din întreaga lume într-un mediu online unde vă puteti publica materialele open source şi gratuit, toate aceste lucruri sunt disponibile la adresa:
http://www.curriki.org

Curriki.org are o interfaţă atractivă, icon-urile sunt sugestive,  căutarea şi lucrul pe site se efectuează facil.

Pentru detalii, accesaţi link-urile următoare:
Curriki Guided Tour
http://twitter.com/Curriki
http://www.slideshare.net/elearningpapers/curriki
http://www.curriki.org/xwiki/bin/view/Coll_admihiotis/DeutschLernnet

Adrian Mihiotis

Adrian Mihiotis

Profesor limbi straine la Şcoala cu clasele I-VIII ''Pia Bratianu'', Bucuresti. Absolvent al Facultatii de limbi si literaturi straine, Universitatea Bucuresti.