Ce este SCORM?

Fiecare din elementele multimedia:

    • audio
    • video
    • text
    • animatie
    • chestionare
    • teste si jocuri

pot fi considerate obiecte dintr-un curs de tip e-Learning. Este important de retinut faptul ca doua sau mai multe obiecte se pot combina pentru a crea o experienta adaptata nevoii de instruire.

Toate obiectele mentionate pot fi combinate pentru a forma un tip de obiect de educare, acesta fiind numit SCO (Sharable Content Object) (obiect de continut difuzabil). Continutul se refera la subiect in sine, fie ca este predat, afisat sau se refera la metoda de distributie: audio sau video. Difuzabil inseamna ca ceea ce creem pentru un curs poate fi folosit si in alte cursuri, sau poate fi mutat intr-o alta locatie.

Un curs poate avea mai multe SCO. Cand combinam obiectele de tip SCO in designul nostru, rezultatul va fi un curs de tip eLearning. Noi, cei care creem cursurile suntem cei care definim structura cursului, adica definim cum se trece de la un obiect de tip SCO la urmatorul.

Standardul in care se poate incadra structura cursurilor de tip e-learning se cheama SCORM (Sharable Content Object Reference Model). Am vorbit pana acum despre SCO (obiectele de continut difuzabil), adica primele trei cuvinte  si care se combina pentru a forma acest pachet.
La ce ne referim cand spunem Reference Model (model de referinta)?

Modelul de referinta este practic modul in care aceste obiecte sunt transformate in forma unui pachet, pentru a putea fi folosite si refolosite in sisteme de invatamant variate. SCORM nu este singurul standard in e-Learning, dar este unul dintre cele mai populare, fiind folosit la scara globala.
Obiectele pot fi administrate in diverse programe software de dezvoltare. Producatorii de software pentru e-Learning ofera pachete care pot avea numite avantaje si dezavantaje, insa formatul final in care se creaza cursurile de tip eLearning este universal: SCORM.

De ce este necesara utilizarea standardelor (precum SCORM)?

Motivul principal este acela ca fac posibila mutarea cursurilor pe alt server, reutilizarea lor in alte LMS-uri si adaptarea la diverse cerinte hardware precum:

  • dimensiune ecran
  • tip dispozitiv (computer, tableta, telefon)
  • formatul in care se afiseaza (Flash, HTML5)

 

Editor [Elearning.ro]

Editor [Elearning.ro]

Elearning.Romania este un program naţional care îşi propune creşterea calităţii şi eficienţei în educaţia asistată de calculator, prin oferirea de suport teoretic, prin diseminarea bunelor practici şi a experienţelor locale în elearning, prin informarea continuă cu privire la iniţiativele şi evenimentele semnificative din domeniu, prin promovarea celor mai bune soluţii, sisteme şi servicii pentru elearning. Platforma elearning.ro cuprinde materiale, articole, studii, anunţuri şi informaţii actuale în domeniul utilizării noilor tehnologii ale informaţiei şi comunicării în educaţie.