Ce determină succesul parteneriatelor educaţionale public-privat în domeniul TIC?

Rolul parteneriatelor de tip public-privat în valorificarea beneficiilor TIC pentru educaţie – în ideea că această cooperare poate face o diferenţă semnificativă în ceea ce priveşte dezvoltarea educaţiei şi creşterea economică – este privit cu din ce în ce mai multă atenţie în toată lumea.

O analiză sistematică recentă efectuată pentru Departamentul pentru Dezvoltare Internaţională din Marea Britanie scoate în evidenţă cinci concluzii fundamentale despre ceea ce ajută parteneriatele să fie un succes:

  • Implicarea comunităţii locale, acordând o atenţie deosebită la contextul local în care un astfel de parteneriat este pus în aplicare;
  • Concentrarea pe rezultate clare şi agreate, destinate dezvoltării, chiar şi în cazul în care partenerii pot avea motive diferite pentru implicarea în parteneriat;
  • Stabilirea încă de la început a tuturor aspectelor asociate scalei şi sustenabilităţii proiectelor;
  • „Parteneriatele de succes sunt construite pe încredere, onestitate, deschidere, înţelegere şi respect reciproc”;
  • Trebuie să existe o susţinere politică în ce priveşte implementarea TIC, precum şi o infrastructură adecvată.

Articolul complet: http://www.unescobkk.org/education/ict/online-resources/databases/ict-in-education-database/item/article/what-makes-successful-ict-in-education-partnerships/

 

Editor [Elearning.ro]

Editor [Elearning.ro]

Elearning.Romania este un program naţional care îşi propune creşterea calităţii şi eficienţei în educaţia asistată de calculator, prin oferirea de suport teoretic, prin diseminarea bunelor practici şi a experienţelor locale în elearning, prin informarea continuă cu privire la iniţiativele şi evenimentele semnificative din domeniu, prin promovarea celor mai bune soluţii, sisteme şi servicii pentru elearning. Platforma elearning.ro cuprinde materiale, articole, studii, anunţuri şi informaţii actuale în domeniul utilizării noilor tehnologii ale informaţiei şi comunicării în educaţie.