Ar fi o naivitate să credem că participarea la cursurile online gratuite ale MIT ne pune pe picior de egalitate cu absolvenţii de universitate

Potenţialul pentru educaţie atribuit televiziunii în anii 1950 este acum transferat Internetului.

Accesibilitatea Internetului a schimbat viaţa sau cariera unor persoane care-şi continuă studiile în afara instituţiilor de învăţământ tradiţional. Educaţia la distanţă a evoluat de la cursuri prin corespondenţă pe scară largă, de o reputaţie dubioasă, la cursuri on-line susţinute de universitati prestigioase.

Una dintre universităţile cele mai proeminente implicate în programe de educaţie on-line este MIT – Massachusetts Institute of Technology. Pe 19 decembrie, universitatea a anunţat lansarea MITx, o „platformă de învăţare” interactivă on-line, care permite comunicarea între studenţi. MITx, şi care, de asemenea, „va permite evaluarea individuală a activităţii oricărui student pentru a da posibilitatea studenţilor care demonstrează achiziţii temeinice să obţină un certificat de finalizare acordat de MIT„. Platforma va deveni disponibilă în primăvara anului 2012.

Totuşi, „ar fi cu siguranţă naiv ca oamenii să creadă că a beneficia de cursuri online predate de către instructorii de la Institutului Massachusetts pentru Tehnologie i-ar pune pe picior de egalitate cu studenţii înscrişi la universitate” spune Ariella Brown.

Articol complet pe internetevolution.com

Cursurile online gratuite ale MIT: http://ocw.mit.edu/courses/

Editor [Elearning.ro]

Editor [Elearning.ro]

Elearning.Romania este un program naţional care îşi propune creşterea calităţii şi eficienţei în educaţia asistată de calculator, prin oferirea de suport teoretic, prin diseminarea bunelor practici şi a experienţelor locale în elearning, prin informarea continuă cu privire la iniţiativele şi evenimentele semnificative din domeniu, prin promovarea celor mai bune soluţii, sisteme şi servicii pentru elearning. Platforma elearning.ro cuprinde materiale, articole, studii, anunţuri şi informaţii actuale în domeniul utilizării noilor tehnologii ale informaţiei şi comunicării în educaţie.