59% dintre învățători utilizează manualul digital la ore

Data:

Conform unei cercetări* Intuitext realizate în luna martie, 59% dintre învățători utilizează manualul digital la ore.

În toamna lui 2014, sunt introduse în școlile din România, pe o scară largă și în mod obligatoriu, primele manuale digitale. Integrarea lor în fluxul educațional și necesitatea asigurării mijloacelor tehnice care să permită utilizarea lor au reprezentat temele unor dezbateri intense. Introducerea manualelor digitale are la bază și dorința de a oferi materiale educaționale adaptate noilor generații de elevi (nativii digitali).

Sunt sau nu manualele digitale utile? Sunt sau nu utilizate? De la aceste întrebări-premisă,  cercetarea a avut ca obiective: determinarea percepției cadrelor didactice asupra manualelor digitale, determinarea măsurii în care acestea sunt utile în activitatea didactică, și mai ales a gradului în care sunt folosite concret în activitatea de la ore. În aceeași măsură, studiul și-a propus să identifice impedimentele care apar în utilizarea manualului digital de către cadrele didactice.

80% dintre învățătorii intervievați consideră că utilizarea manualelor digitale la ore este o idee bună, iar 44% dintre aceștia se declară mulțumiți de conținutul lor, nedorind nimic în plus.

În cadrul cercetării a reieșit că 41% dintre învățători folosesc zilnic manualul digital, iar 73%  au menționat că utilizează frecvent mai ales jocurile și aplicațiile interactive din cadrul acestuia.

În ceea ce privește problemele majore care îi împiedică pe învățători să folosească manualul digital, se remarcă în special lipsa resurselor tehnice necesare, conform declarației a 50% dintre respondenți. Pentru utilizarea manualului în condiții optime, soluția o reprezintă dotarea fiecărei clase cu laptop, videoproiector și acces la internet. Un procent mic de cadre didactice propune chiar dotarea fiecărui elev cu tabletă sau laptop (4%).

 [ot-caption title=”59% dintre învățători utilizează manualul digital la ore” url=”https://www.elearning.ro/wp-content/uploads/2016/03/infographic_manuale_digitale.jpg”]

 

*Cercetarea s-a desfășurat în luna martie 2016 în trei etape: interviuri cu cadrele didactice, chestionar online trimis cadrelor didactice care predau la clasele I și a II-a, membre ale comunității Didactic.ro; sondaj afișat pe prima pagină a site-ului Didactic.ro. Studiul a fost realizat pe un eșantion de 338 de cadre didactice care predau la clasele I și a II-a (59% predau la clasa I, iar 41% la clasa II-a).

Editor [Elearning.ro]
Editor [Elearning.ro]
Elearning.Romania este un program naţional care îşi propune creşterea calităţii şi eficienţei în educaţia asistată de calculator, prin oferirea de suport teoretic, prin diseminarea bunelor practici şi a experienţelor locale în elearning, prin informarea continuă cu privire la iniţiativele şi evenimentele semnificative din domeniu, prin promovarea celor mai bune soluţii, sisteme şi servicii pentru elearning. Platforma elearning.ro cuprinde materiale, articole, studii, anunţuri şi informaţii actuale în domeniul utilizării noilor tehnologii ale informaţiei şi comunicării în educaţie.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.
Captcha verification failed!
Scorul utilizatorului captcha a eșuat. va rog sa ne contactati!

Similare
Related

Competențe în tehnologii avansate pentru IMM-uri – ADR

ASCENDIA, lider de consorțiu, împreună cu ECDL, Universitatea Ioan...

Cursuri gratuite de securitate cibernetică pentru elevi, adulți și antreprenori în cadrul proiectului național #SigurantaOnline

Poliția Română, Directoratul Național de Securitate Cibernetică (D.N.S.C.), Asociația...

Tutorial de înscriere în campania „Protecție prin educație: Securitate digitală” – Ediția 2

Poliția Română, Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC), Asociația...