Până de curând, pentru multe companii, un curs elearning înseamna un fisier .pdf sau o prezentare PowerPoint. Din fericire, momentul a fost depășit. Acum, știm că un curs eLearning înseamnă mult mai mult decât un text copiat dintr-o carte și urcat pe un calculator. Putem spune ca a început cu adevărat căutarea specialiștilor în domeniu.
Ce fel de resurse găsim într-un curs eLearning?
În funcție de complexitate, un curs eLearning poate să conțină câteva sau toate tipurile de resurse de mai jos:
1. Text
Textul din curs este produs de către specialistul alocat din compania furnizor pe baza materialelor primite de la client. Într-un eCourse bun, ponderea textului va fi mereu redusă. Informațiile fiind transmise mult mai eficient prin utilizarea celorlalte resurse eLearning.
2. Audio
Narare, Efecte Sonore, Muzică.
La Nararea materialului se recomandă folosirea vocilor profesioniste. Compania de eLearning poate pune la dispoziție o selecție de asemenea voci sau poate folosi vocea trainerilor din compania client.
Folosirea unui software tip text-to-speach pentru forma finală a unui curs poate genera costuri extrem de ridicate, costuri peste cele unde s-a folosit voce profesionistă.
3. Imagini – Poze
Este important ca imaginile să fie relevante pentru curs. De obicei se folosesc imagini primite de la client, iar dacă acestea nu există, ele vor fi dezvoltate special de către compania de eLearning. Folosirea de imagini tip stock nerelevante va inhiba procesul de învățare.
4. Video-uri
Deși costurile de dezvoltare pentru conținut video (cu actori, scenariu, recuzită) au scăzut destul de mult în ultimii ani, realizarea lui, în continuare, nu este ieftină. Decizia de a contracta dezvoltarea acestui tip de resursă trebuie să fie foarte bine documentată.
5. Quizz-uri/Teste/Întrebări
Single answer, multiple choice, drag&drop, matching, fill-in.
Niciun curs eLearning nu poate fi complet fără aceste resurse. Sunt foarte populare dar și foarte utile.
O notă de eleganță este oferită de integrarea unei resurse tip quiz negradat la începutul unui curs, oferind astfel o pre-evaluare a cursantului.
6. Simulări, Animații
Resursele sunt dezvoltate de către compania de eLearning pe baza specificațiilor primite de la client. Mai ieftine și mai ușor de personalizat decât Video-urile. Costul scade pe măsură ce elementele ce compun aceste resurse sunt reutilizate.
7. Aplicații interactive
Pe bună dreptate, interactivitatea este considerată cel mai important element dintr-un eCourse de succes. Aplicațiile interactive integrate în cursuri sunt de obicei punctul central al acestora. Cu ajutorul lor materia se fixează mult mai usor. La acest nivel încep să apară avatarii elearning (traineri virtuali) în ofertă.
8. Aplicații cross-platform, laboratoare virtuale colaborative
Vârful de lance al eLearning-ului. Client serios – cerințe serioase. Interactivitate la cel mai înalt nivel, pe multiple platforme. Accentul pică pe învățare colaborativă, pe multiplayer.
Acestea sunt cele 8 tipuri de resurse eLearning folosite în prezent.
Pentru cei care sunt în căutarea unui dezvoltator specializat, țineți cont că aceștia vor veni în întâmpinarea nevoilor alcătuind pachete cu prețuri bazate pe complexitatea resurselor și pe niveluri de interactivitate (Scăzut-Mediu-Ridicat).
Nu uitați să cereți o detaliere a fiecărui pachet.