20 de instrumente web pentru predare si invatare

Publicatia prezentata este un mic ghid practic pentru utilizarea a 20 de instrumente web 2.0 in invatarea limbilor straine (mai ales a limbii engleze), dar nu numai a lor, cu scopul de a eficientiza activitatile de invatare si de a stimula interesul elevilor.

Cateva argumente pentru a folosi instrumente web 2.0 in activitatile de predare-invatare:

  • Sunt amuzante si antrenante, invatarea cu placere e benefica pentru motivatie.
  • Exista intr-o paleta larga. Varietatea este esentiala.
  • Toate instrumentele descrise sunt gratuite. Se pot realiza proiecte minunate fara nici un cost.
  • Folosind Internetul, proiectele beneficiaza de o vizibilitate mult mai mare. Activitatea nu mai e restrictionata la spatiul clasei, iar audienta devine globala.
  • Parintii pot lua mai usor  la cunostinta proiectele realizate de copii.
  • Pot fi dezvoltate competente variate.
  • Invatarea nu mai are loc doar in clasa, elevul poate invata acasa sau oriunde are acces la Internet.

Aplicatile descrise fac parte din categorii foarte variate: platforme de invatare/socializare,  editare de imagini, animatie, editare si publicare de material audio sau video, creare de continut audio-video in colaborare, creare de grupuri de discutii sau de jocuri etc. Fiecare aplicatie beneficiaza de o descriere, imagini, exemple de utilizare, adresa de Internet, idei concrete de folosire la clasa, specificarea competentelor carora se adreseaza.

Zilele de vacanta pot oferi profesorilor timpul necesar sa exploreze si sa se amuze testand cateva dintre aceste aplicatii.

Irina Vasilescu

Irina Vasilescu

Irina Vasilescu a absolvit Facultatea de Matematică a Universităţii Bucureşti şi programul de master "TIC în Educaţie" al Departamentului de Tehnologii al aceleiaşi unversităţi. A participat la mai multe cursuri de formare profesională în acest domeniu, atât în ţară, cât şi în cadrul oportunităţilor de formare oferite de Lifelong Learning Programme. Are o experienţă didactică de 24 de ani, gradul didactic I, iar în prezent îşi desfăşoară activitatea ca profesor de matematică la Şcoala cu clasele I-VIII nr. 195, Bucureşti. Un loc important în cadrul intereselor sale profesionale îl ocupă proiectele educaţionale europene din cadrul Lifelong Learning Programme, în special cele din cadrul acţiunilor eTwinning şi Comenius, în care se implică începând din anul 2005. Este ambasador eTwinning România.